Picie wody — dlaczego jest tak ważne?

Zdrowie

Dorosły człowiek składa się z 70% wody. Woda pełni kluczową funkcję w naszym organizmie. Również w życiu. Woda reguluje temperaturę naszego ciała. Oczyszcza również organizm z toksyn. Umożliwia transport składników odżywczych.

Czy picie wody wspomaga odchudzanie?

Tak. Badania udowodniły, że organizm bez odpowiedniej ilości wody nie jest w stanie poprawnie spalić nadmiaru kalorii. Bardzo często mylony jest spadek masy ciała ze spadkiem masy tłuszczowej. Niektórzy sądzą, że te dwa procesy to synonimy. To nic bardziej mylnego. Jeśli spada masa ciała, wynika to z tego, że nasze ciało nie jest odpowiednio nawodnione. Kiedy niedobór wody uzupełnimy, masa ciała zacznie wracać do poprzedniego stanu. Dlatego podczas odchudzania powinniśmy spalać masę tłuszczową, a nie masę ciała. Odwodniony organizm ma bardzo trudne zadanie. Musimy pamiętać, że woda przyśpiesza procesy metabolicznej. Dzięki wodzie szybciej spalamy tkankę tłuszczową. Równocześnie pozbawiamy się z organizmu toksyn. Oczyszczamy go. Dietetycy polecają by była to woda z cytryną pita rano.

Ile i jaką wodę należy pić?

Najzdrowszą wodą, jaką powinniśmy pić, jest woda mineralna, niegazowana. Picie takiej wody najbardziej pomoże naszemu ciała. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem wypełni nam żołądek. Dzięki temu zjemy mniej. Dlatego picie wody w odchudzaniu może pomóc. Dorosły człowiek powinien wypić 2 litry wody dziennie. Jest to około 10 szklanek. Osoby, które prowadzą aktywny tryb życia bądź mamy nadwagę powinny pić więcej. Należy pamiętać, że nie wolno wypijać więcej niż 5 litrów wody. Ponieważ może dojść do przewodnienia. Jeśli wypijemy za dużo wody, możemy obciążyć nerki. Nasze serce może zacząć nieprawidłowo pracować. Mogą pojawić się również problemy ze snem. Będą one spowodowane częstym korzystaniem z toalety.

Zalety picia wody?

Picie odpowiedniej ilości wody ma wiele zalet. Również sama woda. Nie jest kaloryczna, wiec nie musimy przejmować się dodatkowymi kaloriami. Zawiera tlen, który jest niezbędny do życia człowieka. Ma wiele składników odżywczych. Tłumi uczucie głodu, dlatego picie wody w odchudzaniu jest zalecana. Sprzyja również naszej cerze. Odpowiednie nawodnienie pomoże w walce z suchą skórą. Dodatkowo:

  • umożliwia ruchomość stawów i nawadnia kości,
  • rozpuszcza wiele składników chemicznych,
  • ma istotny wpływ na ciśnienie krwi
  • oczyszcza organizm z toksyn

Woda w innych produktach?

Dostarczanie wody do organizmu to nie tylko jej picie w czystej postaci. Możemy wodę dostarczać przez jedzenie zup, owoców. Pamiętajmy jednak, że w tego typu produktach znajduje się nie tylko woda. Również zawierają inne składniki. Które w nadmiarze mogą nie być dobre, jeśli walczymy z otyłością.

Kawa nie oczyści w odpowiedni sposób naszego organizmu. Tak samo sok z kartonu, który dodatkowo zawiera cukier. Woda gazowana zawiera dużo bąbelków, które odciążają nasze jelita. Woda smakowa zawiera słodziki a co za tym idzie dodatkowe kalorie.

Najlepiej pić wodę mineralną niegazowaną. Ewentualnie zieloną herbatę, która ma działanie oczyszczające.

Na rynku mamy wiele wód niegazowanych. Po jaką sięgnąć? Będąc na zakupach, poczytaj etykietę ze składem. Sięgaj po wodę, która w składnie ma dużo:

  • wapnia
  • potasu
  • magnezu

Nachodzi Cię ochota na czekoladę? Oznacza to, że możesz mieć niedobór magnezu. Napij się wtedy wody z tym składnikiem. Masz problem z kośćmi? Woda z wapniem będzie dla Ciebie idealna. Picie wody jest bardzo ważne. Pij wodę codziennie. Obserwuj jak dobrze wpływ ma na Twój organizm.

Wiele osób nie lubi picia samej wody. Można ją urozmaicić, dodając plasterek cytryny, liść mięty. W okresie letnim, kiedy mamy świeże owoce, dodanie ich do wody również urozmaici jej smak.