Owoce na diecie — Tak czy nie?

Zdrowie

Jesteś na diecie i starasz się ograniczać pewne produkty? To ten artykuł na pewno Cię zaciekawi. Dowiesz się z niego co możesz jeść bez ograniczeń, co powinnaś jeść z umiarem a czego całkowicie się wystrzegać. Wiadomo, ze taką porą roku jak lato owoce kuszą swoim wyglądem. Jak tu zatem być na diecie i przejść obojętnie koło owocu na który czekało się cały rok.

Czy będą na diecie można jeść owoce?

Owoce – ten produkt przez dietetyków jest zaliczany do działu „jedz z umiarem” ze względu na to, że zabierają cukier – fruktozę. Mimo to nie wszystkie owoce trzeba sobie ograniczać całkowicie.
Tu ze spokojnym sumieniem możesz sięgać po:

  • jeżyny,
  • wiśnie,
  • czereśnie,
  • śliwki,
  • jabłka,
  • gruszki,
  • figi,
  • grejpfruty,
  • kiwi,
  • morele,
  • pomarańcze,
  • truskawki,
  • agrest,
  • porzeczki,
  • jagody,
  • maliny,
  • borówki amerykańskie.

Jakie owoce na diecie warto unikać?

Warto jednak pamiętać o owocach które trzeba ograniczać bądź nie jeść wcale i tu lista jest mniejsza ale ważniejsza.
Na głównym miejscu znajdzie się głównie:

Arbuz, tak arbuz. Ale może się wydawać, ze przecież w większej ilości składa się z wody i jest dietetyczny. Niestety to on właśnie zawiera dużą ilość fruktozy czyli cukru prostego który bardzo szybko jest wchłaniany przez nasz organizm. I tu właśnie przez to po jego zjedzeniu nasz apetyt wzrasta i stajemy się bardziej skłonni do tego by sięgnąć po kolejne słodkie danie. Do tej grupy zaliczają się również: ananasy, brzoskwinie i mandarynki.

Są jednak takie owoce których nie wolno Ci spożywać na diecie pod żadnym pozorem i niestety na pierwszym miejscu jest nasz arbuz, ale znajdują się również:  awokado (choć zdrowe zawiera mnóstwo kalorii), banany (zwłaszcza dojrzałe), winogrona, rodzynki, daktyle, mango, melony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *