jak sobie radzic ze stresem

Jak sobie radzić ze stresem?

Strefa Mamy Zdrowie

Jak sobie radzić ze stresem?

Stres bardzo często towarzyszy nam w wielu dziecinach życia. Nowa praca, nowe obowiązki, zupełnie nowe wyzwania, wielkie oczekiwania, egzaminy, wystąpienia… Jak sobie z nim poradzić i w jaki sposób wykorzystać jego pozytywne działanie?

Najskuteczniejszy sposób radzenia sobie ze stresem tkwi w naszej głowie

Sposobów na walkę ze stresem jest wiele. Łatwiej przeczytać o nich w gazetach, książkach i Internecie, niż wprowadzić w prawdziwe życie. Żeby jednak poczuć ulgę i satysfakcję, trzeba się przełamać. Studia, egzaminy, matura – odkąd zaczynamy swoją przygodę z nauką, nauczyciele i profesorzy (a czasami nawet rodzina i nasze otoczenie) atakują nas, mówiąc, że to wszystko kończy się najważniejszym egzaminem dojrzałości, najważniejszym zaliczeniem itd. No a my nie możemy go napisać poniżej ich oczekiwań. Wzrasta lęk, niepewność, a ostatecznie stres. Najlepszym lekiem na tego typu sytuację jest powiedzenie sobie w myślach, że tak naprawdę wszyscy muszą napisać to razem z nami i nie jest to takie trudne, jak wszyscy dookoła opowiadają. Nasi rodzice przez to przeszli, masa ludzi na całym świecie dała sobie radę, więc my tym bardziej! Często najlepsze rozwiązania w walce ze stresem są zaskakująco proste i nie potrzeba do tego wizyt specjalistów lub wyszukanych encyklopedii o stresie. Wystarczy opanowanie, spokój i odrobina pewności siebie.

Sześć praktycznych wskazówek, które pomogą uporać Ci się ze stresem

Po pierwsze – zacznij myśleć pozytywnie! Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jaką tego typu działanie może mieć moc. Wystarczy wmawiać sobie podświadomie, że będzie dobrze. Jeżeli ktoś z Twojego otoczenia skutecznie Cię demotywuje – omijaj tego typu osobę szerokim łukiem. Pokaż, że należysz do osób silnych i skoncentrowanych na dążeniu do celu.
Po drugie – jeżeli właśnie jesteś przed ważnym egzaminem lub maturą, rozpocznij przygotowania od mniejszych, łatwiejszych zadań i przedmiotów, w których czujesz się najlepiej. Zaplanuj przygotowania znacznie wcześniej – unikniesz wtedy presji czasu, która może wywoływać potężny stres. Wszystko, co może sprawiać Ci trudności, zostaw na sam koniec.
Po trzecie – odsuń od siebie wszystko, co rozprasza Cię podczas wykonywanych zadań. To właśnie przez tego typu rzeczy (internet, media społecznościowe) tracisz czas, zamiast skupiać się na zadaniu, a to prowadzi do nerwowych, stresujących sytuacji. Zaplanuj sobie harmonogram, w którym zaznaczysz sobie godzinne wykonywanie powierzonych zadań oraz rozpiszesz czas przeznaczony na rozrywkę – to naprawdę działa!
Po czwarte – nie odkładaj niczego na później! Mając do zrobienia coś danego dnia – nie zwlekaj i to zrób, wtedy również uzyskasz czas wolny. Złota zasada z dzieciństwa brzmi – najpierw obowiązki, a później przyjemności. I co najlepsze, to powiedzenie się sprawdza!
Po piąte – sen to podstawa. Pomaga zregenerować organizm, uspokaja i jest najlepszą formą relaksu. Bezsenność może prowadzić do dużego stresu i ogólnego rozdrażnienia w ciągu dnia, a tego chcemy uniknąć.
Po szóste – w trakcie ekstremalnych i trudnych sytuacji, staraj się zachować opanowanie i oddychaj regularne i głęboko. Uspokoisz się, popatrzysz na sytuację z innej perspektywy, a tak naprawdę o to w tym wszystkim chodzi!

Jak się odstresować – sposoby na radzenie sobie ze stresem

Ostatnimi czasy bardzo popularne stały się kolorowanki antystresowe. Występują w różnych formatach, można nawet niekiedy znaleźć je w gazetach. Sprawdzą się idealnie w domowym zaciszu, po dniu pełnym wrażeń, nawału pracy czy też nawet po Świętach. Takie kolorowanki to doskonałe rozwiązanie, jeżeli chcemy odpocząć. Nie kosztują dużo, a mogą przynieść wiele dobrego. Oprócz tego typu rozwiązań można po prostu wyjść na spacer. Świeże powietrze, piękno natury i ruch sprzyjają poprawie nastroju i umożliwią pożegnanie się ze stresującą atmosferą. Wieczór z książką, zabawa z psem – tak naprawdę nie trzeba długo szukać rozwiązań. Sposoby na radzenie sobie ze stresem mamy w zasięgu ręki – wystarczy się rozejrzeć.

1 thought on “Jak sobie radzić ze stresem?

  1. Obok sprawdzonych metod relaksacyjnych polecam też zadziałać od kuchni, czyli wdrożyć do diety soki warzywne. Najlepsze są soki z buraka, marchwi, selera, gruszki i cytryny. Mi takie soki zawsze pomagały przetrwać trudne chwile w życiu, w pracy. Praktycznie nie choruję i mam dużo energii dzięki sokom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *